Supermarktactivisme: van die kleine ondeugende dingen met een knipoog. Puur met als doel om meer bewustwording te creëren over plantaardig eten. En om te laten zien hoe veel er verkrijgbaar is. Positieve dingen dus, zoals de briljante zet op de hoofdfoto bij dit artikel: Tamara en Sander hebben de pakken Chocomel gerangschikt 🎉
We lazen er een post over op Facebook en daar werden allerlei ideeën gedeeld. Een aantal willen we je niet onthouden:
- Vegan producten net even wat opvallender in het schap zetten, zoals Roockworst bij de zakken boerenkool ter inspiratie.
- De ‘slechter leven’-stickers die Arjen Lubach introduceerde op vleesverpakkingen plakken.
- Een vakkenvuller die er voor zorgt dat de biologische en veganistische producten veel beter zichtbaar zijn dan de andere producten.
- De kracht van het spiegelen: tijdens het boodschappen doen het schap van de melk- en vleesvervangers een beetje extra netjes indelen.
- Standaard je meest favoriete producten opvallender neerzetten in de schappen.
- Voor wie schappen veranderen niet wil: dit kan ook! Je boodschappenbriefje met vegan producten in het mandje of de kar laten liggen. En zet er dan ook meteen een link op naar bijvoorbeeld veganchallenge.nl of deze website 😉.
- Briefjes bij de eieren leggen met de tekst “Meer weten over het leven van deze kippen en hoe het er achter de schermen aan toe gaat?” en een QR-code naar dierbewustleven.info/eieren:
Wat doe jij wel eens voor ondeugends-voor-het-goede-doel tijdens het boodschappen doen?
Naast de vaste auteurs werken we bij JOIN graag met andere experts. Gastauteurs die vanuit kennis en ervaring waardevolle content delen over de plantaardige levensstijl. Zo dragen ook zij bij aan the vegan movement!
105 artikelen | 77 reacties